0 Handlekurv
Lagt i handlekurven
    Du har varer i handlekurven
    Du har 1 vare i handlekurven
      Totalt

      Christmas Sweaters

      Christmas Sweaters

      I løpet av få år har Ugly christmas sweaters blitt en trend i USA. I denne bloggposten skal vi se nærmere på historien bak en av de største butikkene og produsentene av disse genserne.

      “Første gang jeg la merke til det var i 2011, da folk hadde ugly christmas sweaters fester hjemme”, sier Fred Hajjar som har stiftet UglyChristmasSweater.com.

      Virksomheten, som er lokalisert i Detroit, er en av de største produsentene og selgerne av christmas sweaters.

      “Jeg så at julegensere ble solgt på eBay for $100-$300 per stykk” sier Hajjar, som tidligere har drevet en nettbutikk med film-effekter. Så han bestemte seg for å satse på disse stygge genserne som “alle” ville ha.

      Stor vekst for christmas sweaters

      Med broren Mark, lanserte han nettsiden og butikken i slutten av 2012. Det første året solgte de christmas sweaters for mer enn $40 000. “Vi kom igang sent og hadde begrenset inventar”, sier Hajjar.

       

       



      julegensere eller christmas sweaters

      Ugly Christmas Sweaters. Kilde: cnn.com

      Året etter økte inntektene med 200% og i 2015 solgte de ugly christmas sweaters for mer enn $5 500 000! De har 30 heltidsansatte og 20 sesongansatte.

      Trendene forandrer seg

      Den opprinnelige ideen bak julegensere var retro-tema, som skulle minne om noe bestemor kunne ha strikket. Men de siste årene har ting forandret seg, og nå blir genserne mer bisarre og banale. Nå går det i 3D gensere, julegensere med lys og lyd og gensere med ekte julepynt. Kun fantasien setter grenser!

      I tillegg har det blitt mer og mer vanlig at bedrifter får laget opp sine egne julegensere med sin logo eller sitt slagord på. I fjor fikk bedriften en bestilling på over 500 julegensere fra Uber!

      Brødrene vet ikke hvor lenge trenden kommer til å vare, men de har hvert år blitt overrasket over hvor raskt trenden har vokst og at de hvert år har økt sin omsetning.